ΟΤΑΝ......




Όταν η Χώρα στην οποία ζούμε αντιμετωπίζει οξύτατο ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ, που οι ολέθριες επιπτώσεις του ήδη έχουν αρχίσει να εμφανίζονται στην κοινωνική ασφάλιση,στην παροχή πρόνοιας,στις συντάξεις, στην οργάνωση της εργασίας,στην μείωση της παραγωγικότητας,στην στελέχωση των ενόπλων δυνάμεων, στις αμοιβές,στην υποχώρηση του ρυθμού ανάπτυξης, στην οικονομική ύφεση,στην ποιοτική διαφοροποίηση πληθυσμού κ.ά),

Όταν τα στατιστικά στοιχεία της EUROSTAT, της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας και του ΟΗΕ για τα δημογραφικά δεδομένα του ελληνικού πληθυσμού είναι αμείλικτα και εμφανίζουν την Ελληνίδα με τον μικρότερο δείκτη γονιμότητας όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά και παγκόσμια.Η δε πρόσφατη απογραφή του 2011 έδειξε ότι ο πληθυσμός της Χώρας με ελληνική υπηκοότητα είναι 9.900.000 άτομα,

Όταν οι γεννήσεις από Ελληνίδες μητέρες μόλις που έφτασαν τις 85.000 το 2012,

Όταν ο ειδικός κατά ηλικία δείκτης γονιμότητας την τελευταία 10ετία έχει μετατοπισθεί από την ομάδα ηλικιών 20 – 24 ετών, που ήταν στην δεκαετίας του ΄80, προς τις μεγαλύτερες ηλικίες στην ηλικιακή ομάδα 30 – 35. Ως αποτέλεσμα να περιορίζεται ο γόνιμος διαθέσιμος χρόνος(από 10 έτη σε 5 έτη),

Όταν για την 11ετία 1998-2008,το ποσοστό συμβολής της καθαρής εισροής μεταναστών στην αύξηση του πληθυσμού της χώρας ήταν 97,3% της συνολικής αύξησης του πληθυσμού,

Όταν η σχέση του οικονομικά ενεργού πληθυσμού και συνταξιούχων το 2013 είναι 2 :1,

Όταν σύμφωνα με στοιχεία του ΟΗΕ και CIA η Ελλάδα κατατάσσεται 188η στον ρυθμό αύξησης του πληθυσμού της, σε ρυθμό γεννήσεων 206η,σε δείκτη γονιμότητος 199η,με δείκτη γήρανση 18,2% σήμερα(αναμένεται να φτάσει το 2060 στο 30%), είναι η 4η πιο γηρασμένη χώρα παγκοσμίως,12η στην πιο μεγάλη μέση ηλικία,

Όταν η πρώτη από τις προτάσεις που περιέχονται στο ομόφωνο πόρισμα της διακομματικής επιτροπής της Bουλής του 1993 ήταν να ενταχθούν οι οικογένειες με 3 παιδιά στις πολύτεκνες. Παρ’ όλο ότι έχουν περάσει 20 χρόνια από τότε, δεν έχει ακόμα υλοποιηθεί με την δικαιολογία υψηλό το κόστος εφαρμογής της, ενώ είναι σε όλους γνωστό ότι διατίθενται τεράστια ποσά για έργα βιτρίνας (για να μην αναφερθεί κανείς στην αλόγιστη σπατάλη του δημόσιου χρήματος...),

Όταν καμιά συζήτηση δεν γίνεται για τη δημογραφική κρίση που μαστίζει τη χώρα εδώ και σχεδόν 30 χρόνια, κρίση που είναι η ρίζα του ασφαλιστικού προβλήματος,

Όταν τα ζευγάρια δεν αποκτούν τον αριθμό των παιδιών που επιθυμούν για: α) οικονομικούς(η ανεπάρκεια των εισοδημάτων τους) και β) λόγους που σχετίζονται με την έλλειψη μέτρων στήριξης της οικογένειας(η ελάχιστη βοήθεια που παρέχει το κράτος στην οικογένεια και το παιδί (έλλειψη βρεφονηπιακών σταθμών, ανεπαρκή οικογενειακά επιδόματα και φορολογικές απαλλαγές, ανεπαρκή σχολεία με ακατάλληλα ωράρια για εργαζόμενους γονείς κ.λπ.),

Όταν λόγω της σκληρότατης και άδικης αντιμετώπισης της Πολιτείας και ειδικότερα της Κυβερνήσεως τα τελευταία χρόνια των οικογενειών με τρία τέκνα, τις έχουν οδηγήσει στην φτώχεια και την εξαθλίωση, και να αδυνατούν να παρέξουν ακόμη και τα βασικά και στοιχειώδη για την επιβίωσή τους ως ανθρώπινες οντότητες πρωτίστως αλλά και την στήριξη για μόρφωση και αξιοπρεπή Παίδευση,

Όταν...,Όταν...,Όταν...,

Τότε,

το ελάχιστο που μπορούσαμε να πράξουμε εμείς οι γονείς με τρία τέκνα, ήταν και είναι να δημιουργούμε συλλόγους που θα έχουν σκοπό:

την ενημέρωση του κόσμου για την τραγική κατάσταση που ευρίσκεται η Χώρα όσον αφορά το δημογραφικό, την γήρανση του πληθυσμού και την υπογεννητικότητα και την άσκηση πίεσης προς την Πολιτεία να σταθεί μακρυά από ομιχλώδη ιδεολογήματα και να λάβει σοβαρών μέτρα με προοπτική, και όχι ευκαιριακές (ψηφοθηρικές) αποφάσεις που αίρονται μετά από λίγο χρόνο,

που στόχο θα έχουν την αναστροφή αυτής της σοβαρής κατάστασης.

Πότε επιτέλους θα αντιληφθούν τα κόμματα εξουσίας ότι το δημογραφικό αποτελεί το υπ' αριθμ.1 εθνικό μας πρόβλημα, βόμβα στα θεμέλια του Κράτους που έχει εκραγεί;

Το οφείλουμε ΟΛΟΙ ΜΑΣ στην ΕΛΛΑΔΑ

Τρίτη 5 Ιουνίου 2018

Ορισμός τακτικού μέλους ΔΣ του ΟΠΕΚΑ και αναπληρωτής του


Π Α Ν Ε Λ Λ Α Δ Ι Κ Η  Ο Μ Ο Σ Π Ο Ν Δ Ι Α  Τ Ρ Ι Τ Ε Κ Ν Ω Ν
(2θμιο σωματείο Αποφάσεις 125/2010 και 2/2015)
115 22  Μακρυνίτσης 9,ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ   ΑΘΗΝΑΙ
Τηλ.: 6909065204,6996411546  e-mail:pespo3t@yahoo.gr
                    Αρ. πρωτ.:051/2018     Αθήνα 31 Μαΐου 2018


Αγαπητοί(ές) Πρόεδροι,
Η προσπάθειά μας δεν έχει σταματήσει, συνεχίζουμε τον αγώνα μας, γιατί είναι δίκαιος και αφορά το μέλλον της Πατρίδος μας, των παιδιών μας. Στα πλαίσια αυτών των προσπαθειών μας περιλαμβάνονται ενέργειες που έχουν σχέση με την συμμετοχή της Ομοσπονδίας μας σε όργανα και φορείς  που ασχολούνται με τις οικογένειες, τα παιδιά και τις παροχές.
Γνωρίζετε, ότι σύμφωνα με:
 Άρθρο 1
ο ΟΓΑ µετονοµάζεται σε Οργανισµό Προνοιακών Επιδοµάτων και Κοινωνικής Αλλη-λεγγύης (ΟΠΕΚΑ) και συνιστά ενιαίο φορέα υλοποίησης πολιτικών που αναπτύσσονται στο πλαίσιο του Εθνικού Συστήµατος Κοινωνικής Αλληλεγγύης του ν. 4387/2016 (Α΄85).
 Ο ΟΠΕΚΑ είναι Ν.Π.Δ.Δ., τελεί υπό την εποπτεία του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και έχει την έδρα του στην Α- θήνα.
Ο ΟΠΕΚΑ καθίσταται οιονεί καθολικός διάδοχος του ΟΓΑ ως προς το σύνολο των αρµοδιοτήτων του, όπως αυτές ισχύουν κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος.
Ο Σκοπός του νέου φορέα(άρθρο 2) είναι:
1. Στο πλαίσιο του Εθνικού Συστήματος Κοινωνικής Αλληλεγγύης, σκοπός του ΟΠΕΚΑ είναι:
α) Η χορήγηση χρηµατοδοτούµενων από τον Κρατικό Προϋπολογισµό προνοιακών παροχών, επιδοµάτων, οι- κονοµικών ενισχύσεων, κοινωνικών υπηρεσιών, για την οικονοµική στήριξη και κοινωνική ένταξη οικογενειών και ευπαθών οµάδων του πληθυσµού,
β) Η υλοποίηση, εκτέλεση και διαχείριση προγραµµά- των, δράσεων και ενεργειών που αφορούν προνοιακές πολιτικές του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
γ) Η χορήγηση παροχών και υπηρεσιών, κοινωνικού, εκπαιδευτικού, πολιτιστικού και ψυχαγωγικού χαρακτήρα του Λογαριασµού Αγροτικής Εστίας (ΛΑΕ) του ν. 3050/2002 (Α΄214).
2. Για την υλοποίηση του σκοπού της παραγράφου 1:
 α) Συνιστάται στον ΟΠΕΚΑ Λογαριασµός Προνοιακών Παροχών και Κοινωνικών Υπηρεσιών, µε οικονοµική και λογιστική αυτοτέλεια, και
β) διατηρείται ο ΛΑΕ του ν. 3050/2002, µε οικονοµική και λογιστική αυτοτέλεια.

Με το Άρθρο 4 καθορίζονται:
Παροχές και υπηρεσίες
 1. Ο ΟΠΕΚΑ χορηγεί και διαχειρίζεται τα εξής:
α) το επίδοµα παιδιού του άρθρου 214 του ν. 4512/ 2018 (Α΄5),
β) το Επίδοµα Κοινωνικής Αλληλεγγύης σε ανασφάλιστους υπερήλικες του άρθρου 93 του ν. 4387/2016,
 γ) την παροχή στους ανασφάλιστους υπερήλικες, τη χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας και τα έξοδα κηδείας σε περίπτωση θανάτου των ανωτέρω προσώπων, σύµφωνα µε το ν. 1296/1982 (Α΄128), το ν. 4093/2012 (Α΄222), την παρ. 7 του άρθρου 93 του ν. 4387/2016 και το άρθρο 49 παράγραφος 7 του παρόντος,
δ) τις παροχές και υπηρεσίες του Λογαριασµού Αγροτικής Εστίας, σύµφωνα µε το ν. 3050/2002, ε) τις ακόλουθες προνοιακές παροχές σε χρήµα σε άτοµα µε αναπηρία:
αα) επίδοµα κίνησης σε παραπληγικούς, τετραπληγικούς και ακρωτηριασµένους [(ν.δ. 57/1973 (Α΄149), ν. 162/1973 (Α΄227), άρθρο 22 του ν. 2646/1998 (Α΄ 36), άρθρο 4 του ν. 2345/1995 (Α΄ 213)], ββ) διατροφικό επίδοµα σε νεφροπαθείς, µεταµοσχευµένους πνευµόνων και µυελού των οστών, καθώς και σε αλλοδαπούς και οµογενείς νεφροπαθείς, µεταµοσχευµένους καρδιάς, ήπατος, [(α.ν. 421/1937 (Α΄2), άρθρο 22 του ν. 2646/1998],
γγ) οικονοµική ενίσχυση ατόµων µε βαριά αναπηρία (ν.δ. 57/1973, ν. 162/1973, άρθρο 22 του ν. 2646/1998),
δδ) οικονοµική ενίσχυση ατόµων µε βαριά νοητική  στέρηση (ν.δ. 57/1973, ν. 162/1973, άρθρο 22 του ν. 2646/1998),
εε) οικονοµική ενίσχυση παραπληγικών – τετραπληγικών και ακρωτηριασµένων ανασφάλιστων και ασφαλισµένων του Δηµοσίου [(ν. 162/1973, άρθρο 3 του ν. 1284/ 1982, άρθρο 22 του ν. 2646/1998, κοινή απόφαση 115750/3006/10.9.1981 των Υπουργών Οικονοµικών και Κοινωνικών Υπηρεσιών (Β΄572)],
στστ) ενίσχυση ατόµων µε συγγενή αιµολυτική αναιµία (µεσογειακή - δρεπανοκυτταρική - µικροδρεπανοκυτταρική κ.λπ.) ή συγγενή αιµορραγική διάθεση (αιµορροφιλία κ.λπ.), Σύνδροµο Επίκτητης Ανοσοανεπάρκειας (AIDS) (ν.δ. 57/1973, ν. 162/1973, άρθρο 22 του ν. 2646/ 1998),
 ζζ) οικονοµική ενίσχυση κωφών και βαρήκοων ατόµων (ν.δ. 57/1973, ν. 162/1973, άρθρο 22 του ν. 2646/1998),
ηη) οικονοµική ενίσχυση ατόµων µε αναπηρία όρασης [άρθρα 1 και 2 του ν. 1904/195 (Α΄212), ν.δ. 57/ 1973, ν.δ. 162/1973, ν. 958/1979 (Α΄191), άρθρο 22 του ν. 2646/1998, άρθρο 8 του ν. 4331/2015 (Α΄69)],
θθ) οικονοµική ενίσχυση ατόµων µε εγκεφαλική παράλυση (ν.δ. 57/1973, ν. 162/1973, άρθρο 22 του ν. 2646/ 1998),
ιι) εισοδηµατική ενίσχυση ασθενών και αποθεραπευµένων χανσενικών και µελών των οικογενειών τους [ν.δ. 57/1973, ν. 162/1973, άρθρο 7 του ν.1137/1981 (Α΄60), άρθρο 22 του ν. 2646/1998],
στ) προνοιακές παροχές, οικονοµικές και εισοδηµατικές ενισχύσεις και κοινωνικές υπηρεσίες για την οικονο- µική στήριξη – ενίσχυση ειδικών και ευπαθών οµάδων, ιδίως:
 αα) το Επίδοµα Στεγαστικής Συνδροµής σε ανασφάλιστους υπερήλικες [ν. 162/1973, άρθρο 22 του ν. 2646/1998, κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Οικονοµικών και Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων Γ3/2435/1987 (Β΄435],
ββ) η εισοδηµατική ενίσχυση Οικογενειών Ορεινών Μειονεκτικών Περιοχών [άρθρο 27 του ν. 3016/2002 (Α΄110), άρθρο 22 του ν. 2646/1998],
γγ) η Κάρτα µετακίνησης Πολυτέκνων [άρθρο 10 του ν. 2963/2001 (Α΄268), άρθρο 17 παρ. 10 του ν. 3534/2007 (Α΄40)],
ζ) το Κοινωνικό Εισόδηµα Αλληλεγγύης [άρθρο 235 του ν. 4389/2016 (Α΄94), όπως το άρθρο αυτό τροποποιήθηκε µε το άρθρο 22 του ν. 4445/2016 (Α΄236)],
η) προγράµµατα και δράσεις προνοιακής πολιτικής του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοι- νωνικής Αλληλεγγύης που του ανατίθενται σύµφωνα µε το άρθρο 116 του ν.4488/2017 (Α΄137),
 θ) η χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας στους µοναχούς και µοναχές που είναι εγγεγραµµένοι στα µοναχολόγια Ιερών Μονών ή Μητροπόλεων της Ελλάδας, εγκαταβιούν στις Ιερές Μονές ή τα εξαρτήµατα αυτών και δεν συνταξιοδοτούνται από Φορέα ηµεδαπής, πλην ΟΠΕΚΑ, ή αλλοδαπής. Το δικαίωµα αυτό παρέχεται και στους Έλληνες το γένος, κληρικούς και µοναχούς των Πατριαρχείων της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας, καθώς και µοναχούς της Ιεράς Μονής Σινά,
ι) κάθε άλλη παροχή που χορηγείται σύµφωνα µε ειδικότερες διατάξεις της κείµενης νοµοθεσίας και δεν έχει καταργηθεί µέχρι σήµερα,
 ια) µε απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ή µε κοινή απόφαση του ανωτέρω και των κατά περίπτωση συναρµόδιων Υπουργών, µπορεί να ανατίθενται στον ΟΠΕΚΑ η υλοποίηση ή η διαχείριση κάθε άλλου προνοιακού προγράµµατος ή οικονοµικής ενίσχυσης κοινωνικής πολιτικής.

Με το Άρθρο 5 καθορίζονται τα :
 Όργανα διοίκησης
 1. Όργανα διοίκησης του ΟΠΕΚΑ είναι:
α) το Διοικητικό Συµβούλιο (Δ.Σ.) και
β) ο Διοικητής
Με το άρθρο 6 καθορίζεται:
Σύνθεση - Αρµοδιότητες και τρόπος λειτουργίας του Διοικητικού Συµβουλίου
1. Το Δ.Σ. του ΟΠΕΚΑ είναι εννεαµελές (9µελές) και αποτελείται από:
α) τον Διοικητή του ΟΠΕΚΑ, ως Πρόεδρο,
β) έναν (1) υπάλληλο του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, προϊστάµενο Διεύθυνσης ή Τµήµατος, µε τον αναπληρωτή του, της Γενικής Διεύθυνσης Κοινωνικής Αλληλεγγύης ή του Τοµέα Κοινωνικής Αλληλεγγύης της Επιτελικής Δοµής ΕΣΠΑ του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, που ορίζονται από τον αρµόδιο υπουργό,
γ) έναν (1) υπάλληλο του Υπουργείου Υγείας, προϊστάµενο Διεύθυνσης ή Τµήµατος, µε τον αναπληρωτή του, της Γενικής Διεύθυνσης Δηµόσιας Υγείας και Υπηρεσιών Υγείας, που ορίζονται από τον αρµόδιο υπουργό,
δ) έναν (1) υπάλληλο του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίµων, προϊστάµενο Διεύθυνσης ή Τµήµατος, µε τον αναπληρωτή του, της Γενικής Διεύθυνσης Αγροτικής Ανάπτυξης ή της Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικών Υπηρεσιών και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, που ορίζονται από τον αρµόδιο υπουργό,
ε) έναν (1) υπάλληλο, προϊστάµενο Διεύθυνσης ή Τµήµατος, της Γενικής Γραµµατείας του Υπουργείου Οικονοµικών, µε τον αναπληρωτή του, που ορίζονται από τον αρµόδιο υπουργό,
 στ) έναν (1) ειδικό επιστήµονα, εξειδικευµένο σε θέµατα οικονοµικών ή κοινωνικής πρόνοιας και προστασίας ή πληροφορικής, που ορίζεται από τον Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, µε τον αναπληρωτή του, ιδίων ως άνω προσόντων,
 ζ) έναν (1) εκπρόσωπο της Εθνικής Συνοµοσπονδίας Ατόµων µε Αναπηρία (ΕΣΑµεΑ), µε τον αναπληρωτή του,
η) έναν (1) κοινό εκπρόσωπο, µε τον αναπληρωτή του, της Ανώτατης Συνοµοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδας (Α.Σ.Π.Ε.), της Πανελλαδικής Οµοσπονδίας Τριτέκνων Ελλάδας, της Οµοσπονδίας Πολυµελών Οικογενειών µε Τρία (3) Τέκνα Ελλάδας (Ο.Π.Ο.Τ.Τ.Ε.) και του Πανελλήνιου Συλλόγου Μελών Μονογονεϊκών Οικογενειών. Οι εκπρόσωποι των περιπτώσεων ζ΄ και η΄ του παρόντος επιλέγονται από τον Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης από πίνακες υποδεικνυοµένων εκπροσώπων των ανωτέρω φορέων.
 Για τον ανωτέρω κοινό εκπρόσωπο, στο ΔΣ του ΟΠΕΚΑ, ορίσθηκε ο πρόεδρος της Πανελλαδικής Οµοσπονδίας Τριτέκνων Ελλάδας [Π.Ο.Τ.] κ. Αντώνιος Ντιούδης
Πιστεύουμε ότι είναι σημαντική η συμμετοχή σε αυτόν τον φορέα, που συζητούνται και εξετάζονται θέματα επιδοματικής και κοινωνικής πολιτικής, που αφορούν και τις τρίτεκνες οικογένειες.
Προκειμένου να εξασφαλίζονται τα δικαιώματα των οικογενειών με παιδιά είναι σημαντική η προώθηση θεμάτων και προτάσεων/προβλημάτων  από όλους τους συλλόγους για έγκαιρη και σωστή προετοιμασία.
Η ενημέρωσή σας θα είναι συνεχής και αναλυτική, σε συνάρτηση και του διαθέσιμου κάθε φορά χρόνου πριν και μετά από την συνεδρίαση του ΔΣ του ΟΠΕΚΑ.
Οι συνεδριάσεις θα είναι αρκετά συχνές(2-3 φορές τον μήνα)
Όταν εμμένουμε στον σκοπό και τους στόχους μας το αποτέλεσμα θα είναι θετικό.
Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς
 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου